לקישורים נוספים...
עדן גולן Eden Golan
  • עדן גולן Eden Golan
לתמונות נוספות...


ובכן אין רגע דל במדינה הזאת וכולנו התבשרנו ביום רביעי אחרי חצות  על תאריך בחירות חדש ב-17/9/19.

נקווה שגורלו של התאגיד 'כאן' יהיה טוב ולא תנחת עליו חרב הקיצוצים. תקווה אני שמפלגת הליכוד ובראשה  ראש ממשלת ישראל לא ימהרו לסגור את התאגיד  כפי שרמזו על כך במספר פעמים.

התאגיד לפי עניות דעתי הביא הפקה מעל ומעבר ועד היום אנו עדים לתשבחות שמקבל התאגיד  מרחבי העולם  הן מרשויות השידור השונות והן מאוהדי האירוויזיון.

רז שכניק  במאמרו "לחיי אירוויזיון הבא" המופיע היום  ב-7 לילות בעמודים 4-5 מנסה לראות לאן נושבות הרוחות בישראל  לקראת תחרות אירוויזיון 2020.

שכניק מאמין שהשיר שייצג את ישראל  בתחרות אירוויזיון הבא  ייבחר על ידי הקהל בבית  כמעין קדם אירוויזיון פרטי  בהשתתפות מי שיזכה ב,כוכב הבא" תוכנית הריאלטי  שמכתירה את הנציג הישראלי לאירוויזיון אירוע הקדם ישודר בתאגיד ,כאן, ויופק וימומן על ידי חברת קשת , המשדרת את הכוכב הבא.

כמו כן .תאגיד 'כאן' הציב את משדר הקדם  כתנאי מרכזי ל'קשת' , כחלק מהחוזה שמאפשר ל'קשת' להמשיך לקבל את הזכות לבחור את הנציג הישראלי  כחלק מ'הכוכב הבא' - פרט שמבדיל את התוכנית מתוכניות ריאליטי מוזיקליות אחרות , ואחראי במידה רבה להצלחתה. בשנים האחרונות נבחר השיר ששר הנציג  הישראלי באירוויזיון על ידי ועדה מקצועית . הועדה היו חברים 4 נציגי מתאגיד 'כאן ' ושני נציגים  שך חברת טדי הפקות הוועדה היתה מחוייבת לשמוע את כל המועמדים המוגשים , והמשמעות היתנ שהאזינה ל-200 שירים במשך שבוע וחצי בלבד- הליך שכמעט אינו מאפשר בחינה קפדנית.. הוועדה סבורה שהבעיה אינה בבחירת הנציג לאירווזיון או באופן בחירתו.אלא בזמן הקצר לכתיבתו.

אופציה שנייה היא עריכת  קדם אירוויזיון פרטי , שבו נבחר השיר מתוך מגוון מצומצם עבור נציג שנקבע מראש. , כבר הונהג בישראל בכמה אירוויזיונים שונים  בעבר כמו  בשנים 1988 ירדנה ארזי , 2008 - בועז מעודה , והראל סקעת בשנת 2010.

אופציה שלישית היא שחזור השיטה שהיתה קיימת בשנת 2016. אז הפיעו הפיינליסטים של 'הכוכב הבא' באירוע הגמר של התכנית כבר עם השירים הפוטנציאלים לאירוויזיון - כך נבחר חובי סטאר לייצג את ישראל עם השיר Made Of Stars. הרעיון הזה נדחה גם מכיוון שהתאגיד מעוניין להינות מאירוע שישודר אצלו , אך גם מכיוון שב'קשת' מעדיפים להימנע משירים חדשים ולא מוכרים באירוע הגמר ולהיצמד לקאברים שמדברים אל פלח יותר של צופים.

מה שבטוח , 'הכוכב הבא לאירוויזיון' שווה הרבה יותר רייטינג אחרי ההצלחה האחרונה , שכוללת גם את אחד המנחים , אסי עזר , שעשה באירוויזיון עבודה מצויינת , וכמובן ימשיך לנחות גם את 'הכוכב הבא' לצד סלע . "הכוכב הבא" תשתמש במהלך העונה בלא מעט בחרות האירוויזיון " , עם נטע , קובי וכמובן אסי. מתוכנית מצליחה בלוח זה  הפך להיות עוגן גדול של 'קשת' , לא פחות מ'ארץ נהדרת ' , לא ברור איך 'רשת' לא מנסה להעביר אליה את הפרס הזה".

נראה ש'רשת' לא באמת נשארת על הקווים , למרות שבעתיד הקרוב הסיכויים שלה נמוכיים , גורמים בכירם באחד הערוצים מספרים כי 'רשת' דווקא בונה תכנית למקרה של אי-הסכמות  בין 'קשת' והתאגיד , רשת גם היא הגישה הצעה להגשת תוכנית, שהפרס שלה יהיה ייצוג האירוויזיון , ובכל מקרה תתמודד על הזכות בעונה הבאה. בין היתר נשקלת האפשרות לעשות גרסה מיוחדת לאירוויזיון, של אחת משני התוכניות המוזיקליות הקיימות של 'רשת' - 'אקס פקטור ' או 'דה ווייס'

בשיווק יש מה שנקרא תמהיל המוצר. יש כל הזמן לבדוק את אלטרנטיבות הקיימות בשוק. הולנד החליטה כבר  שאת האירווזיון הבא יפיקו 3 חברות תקשורת ביחד ולכל אחת יהיה תפקיד משלה באירוע. אני חושב שיש לשקול האופציה הזאת גם כאן  בפרט שחלק מהאנשים אשר עבדו ב'כאן', בתקופת האירווזיון עברו כבר לעבוד בסקטור הפרטי. שילוב של 3 הכוחות ביחד יבטיח את בחירת הנציג הישראלי והשיר האופטימלי לתחרות האירווזיון.

 אני יודע שקיים ניגוד אינטרסים בין הסקטור הפרטי והציבורי אבל היות ותחרות האירווזיון  משודרת בסקטור הציבורי,  על הגופים הפרטיים להתיישר לפי הקו שהגוף הציבורי מנחה . כמו כן תופעת מיקור החוץ נועדה להוציא כמה שיותר את את הדברים החוצה כי מגבלות התקציב בשידור הציבורי גבוהות מהמגבלות הקיימות בסקטור הפרטי.


אני חושב שהשיטה שהיתה קיימת בשנת 2008 כשרשות השידור פעלה במשותף עם קשת הוכיחה את עצמה ובועז מעודה הגיע להישג מכובד בתחרות האירווזיון שהתקיימה בשנת 2008 בבלגראד  הזמר בא עם שיר מקורי ולא הגענו למצב כיום שתוך חודש וחצי הזמר והמלחין צריכים לכתוב שיר לתחרות. אם אני לא טועה הכוכב הבא מסתיים בינואר ועד אמצע מרץ המדינה המשתתפת צריכה לבוא עם שיר וקליפ מוכן לישיבת ראשי המשלחות. אין אני מקבל את העובדה שקשת מעדיפה שישירו שירי קאברים כדי להגדיל את קהל הצופים. .ניתן להמשיך בשיטת הקאברים אבל כשמגיעים לשלב שמינית הגמר של התכנית  על הזמרים המשתתפים לשיר שירים מקוריים משלהם. כך הזמר מרוויח זמן ובטוח שישיר טוב יותר.. גם לא יתכן ששני זמרים ישירו את אותו שיר בגמר ולכל אחד יהיה גרסה שונה של השיר.ברור שההפקה העדיפה את הגירסה של חובי סטאר ואז פעלה בהתאם. לכל זמר צריך להיות שיר שונה משיר ששר זמר אחר שר באותו תחרות. מה לעשות תחרות האירווזיון משודרת במגזר הציבורי וקשת צריכה להתיישר לפי זה לכן  כך נקראת התכנית " הכוכב הבא לאירווזיון. ברגע שהוכנס את שם האירווזיון לתכנית זה מחייב. להזיכרכם שתקנון איגוד השידור האירופי מתיר לשירים שהופקו לאחר האחד בספטמבר להשתתף בתחרות האירווזיון אשר תתקיים שנה אחרי זה כלומר  8 חודשים. כמו כן קשת צריכה להחתים את הזמרים שהם מודעים לכל שיצטרכו לשיר שירים מקוריים בהמשך התכנית ולא שירי קאברים כמו ששרים בתחילתה.




 
משה מלמן


ובכן אין רגע דל במדינה הזאת וכולנו התבשרנו ביום רביעי אחרי חצות  על תאריך בחירות חדש ב-17/9/19.

נקווה שגורלו של התאגיד 'כאן' יהיה טוב ולא תנחת עליו חרב הקיצוצים. תקווה אני שמפלגת הליכוד ובראשה  ראש ממשלת ישראל לא ימהרו לסגור את התאגיד  כפי שרמזו על כך במספר פעמים.

התאגיד לפי עניות דעתי הביא הפקה מעל ומעבר ועד היום אנו עדים לתשבחות שמקבל התאגיד  מרחבי העולם  הן מרשויות השידור השונות והן מאוהדי האירוויזיון.

רז שכניק  במאמרו "לחיי אירוויזיון הבא" המופיע היום  ב-7 לילות בעמודים 4-5 מנסה לראות לאן נושבות הרוחות בישראל  לקראת תחרות אירוויזיון 2020.

שכניק מאמין שהשיר שייצג את ישראל  בתחרות אירוויזיון הבא  ייבחר על ידי הקהל בבית  כמעין קדם אירוויזיון פרטי  בהשתתפות מי שיזכה ב,כוכב הבא" תוכנית הריאלטי  שמכתירה את הנציג הישראלי לאירוויזיון אירוע הקדם ישודר בתאגיד ,כאן, ויופק וימומן על ידי חברת קשת , המשדרת את הכוכב הבא.

כמו כן .תאגיד 'כאן' הציב את משדר הקדם  כתנאי מרכזי ל'קשת' , כחלק מהחוזה שמאפשר ל'קשת' להמשיך לקבל את הזכות לבחור את הנציג הישראלי  כחלק מ'הכוכב הבא' - פרט שמבדיל את התוכנית מתוכניות ריאליטי מוזיקליות אחרות , ואחראי במידה רבה להצלחתה. בשנים האחרונות נבחר השיר ששר הנציג  הישראלי באירוויזיון על ידי ועדה מקצועית . הועדה היו חברים 4 נציגי מתאגיד 'כאן ' ושני נציגים  שך חברת טדי הפקות הוועדה היתה מחוייבת לשמוע את כל המועמדים המוגשים , והמשמעות היתנ שהאזינה ל-200 שירים במשך שבוע וחצי בלבד- הליך שכמעט אינו מאפשר בחינה קפדנית.. הוועדה סבורה שהבעיה אינה בבחירת הנציג לאירווזיון או באופן בחירתו.אלא בזמן הקצר לכתיבתו.

אופציה שנייה היא עריכת  קדם אירוויזיון פרטי , שבו נבחר השיר מתוך מגוון מצומצם עבור נציג שנקבע מראש. , כבר הונהג בישראל בכמה אירוויזיונים שונים  בעבר כמו  בשנים 1988 ירדנה ארזי , 2008 - בועז מעודה , והראל סקעת בשנת 2010.

אופציה שלישית היא שחזור השיטה שהיתה קיימת בשנת 2016. אז הפיעו הפיינליסטים של 'הכוכב הבא' באירוע הגמר של התכנית כבר עם השירים הפוטנציאלים לאירוויזיון - כך נבחר חובי סטאר לייצג את ישראל עם השיר Made Of Stars. הרעיון הזה נדחה גם מכיוון שהתאגיד מעוניין להינות מאירוע שישודר אצלו , אך גם מכיוון שב'קשת' מעדיפים להימנע משירים חדשים ולא מוכרים באירוע הגמר ולהיצמד לקאברים שמדברים אל פלח יותר של צופים.

מה שבטוח , 'הכוכב הבא לאירוויזיון' שווה הרבה יותר רייטינג אחרי ההצלחה האחרונה , שכוללת גם את אחד המנחים , אסי עזר , שעשה באירוויזיון עבודה מצויינת , וכמובן ימשיך לנחות גם את 'הכוכב הבא' לצד סלע . "הכוכב הבא" תשתמש במהלך העונה בלא מעט בחרות האירוויזיון " , עם נטע , קובי וכמובן אסי. מתוכנית מצליחה בלוח זה  הפך להיות עוגן גדול של 'קשת' , לא פחות מ'ארץ נהדרת ' , לא ברור איך 'רשת' לא מנסה להעביר אליה את הפרס הזה".

נראה ש'רשת' לא באמת נשארת על הקווים , למרות שבעתיד הקרוב הסיכויים שלה נמוכיים , גורמים בכירם באחד הערוצים מספרים כי 'רשת' דווקא בונה תכנית למקרה של אי-הסכמות  בין 'קשת' והתאגיד , רשת גם היא הגישה הצעה להגשת תוכנית, שהפרס שלה יהיה ייצוג האירוויזיון , ובכל מקרה תתמודד על הזכות בעונה הבאה. בין היתר נשקלת האפשרות לעשות גרסה מיוחדת לאירוויזיון, של אחת משני התוכניות המוזיקליות הקיימות של 'רשת' - 'אקס פקטור ' או 'דה ווייס'

בשיווק יש מה שנקרא תמהיל המוצר. יש כל הזמן לבדוק את אלטרנטיבות הקיימות בשוק. הולנד החליטה כבר  שאת האירווזיון הבא יפיקו 3 חברות תקשורת ביחד ולכל אחת יהיה תפקיד משלה באירוע. אני חושב שיש לשקול האופציה הזאת גם כאן  בפרט שחלק מהאנשים אשר עבדו ב'כאן', בתקופת האירווזיון עברו כבר לעבוד בסקטור הפרטי. שילוב של 3 הכוחות ביחד יבטיח את בחירת הנציג הישראלי והשיר האופטימלי לתחרות האירווזיון.

 אני יודע שקיים ניגוד אינטרסים בין הסקטור הפרטי והציבורי אבל היות ותחרות האירווזיון  משודרת בסקטור הציבורי,  על הגופים הפרטיים להתיישר לפי הקו שהגוף הציבורי מנחה . כמו כן תופעת מיקור החוץ נועדה להוציא כמה שיותר את את הדברים החוצה כי מגבלות התקציב בשידור הציבורי גבוהות מהמגבלות הקיימות בסקטור הפרטי.


אני חושב שהשיטה שהיתה קיימת בשנת 2008 כשרשות השידור פעלה במשותף עם קשת הוכיחה את עצמה ובועז מעודה הגיע להישג מכובד בתחרות האירווזיון שהתקיימה בשנת 2008 בבלגראד  הזמר בא עם שיר מקורי ולא הגענו למצב כיום שתוך חודש וחצי הזמר והמלחין צריכים לכתוב שיר לתחרות. אם אני לא טועה הכוכב הבא מסתיים בינואר ועד אמצע מרץ המדינה המשתתפת צריכה לבוא עם שיר וקליפ מוכן לישיבת ראשי המשלחות. אין אני מקבל את העובדה שקשת מעדיפה שישירו שירי קאברים כדי להגדיל את קהל הצופים. .ניתן להמשיך בשיטת הקאברים אבל כשמגיעים לשלב שמינית הגמר של התכנית  על הזמרים המשתתפים לשיר שירים מקוריים משלהם. כך הזמר מרוויח זמן ובטוח שישיר טוב יותר.. גם לא יתכן ששני זמרים ישירו את אותו שיר בגמר ולכל אחד יהיה גרסה שונה של השיר.ברור שההפקה העדיפה את הגירסה של חובי סטאר ואז פעלה בהתאם. לכל זמר צריך להיות שיר שונה משיר ששר זמר אחר שר באותו תחרות. מה לעשות תחרות האירווזיון משודרת במגזר הציבורי וקשת צריכה להתיישר לפי זה לכן  כך נקראת התכנית " הכוכב הבא לאירווזיון. ברגע שהוכנס את שם האירווזיון לתכנית זה מחייב. להזיכרכם שתקנון איגוד השידור האירופי מתיר לשירים שהופקו לאחר האחד בספטמבר להשתתף בתחרות האירווזיון אשר תתקיים שנה אחרי זה כלומר  8 חודשים. כמו כן קשת צריכה להחתים את הזמרים שהם מודעים לכל שיצטרכו לשיר שירים מקוריים בהמשך התכנית ולא שירי קאברים כמו ששרים בתחילתה.




 
משה מלמן

מבזקים