לקישורים נוספים...
עדן גולן Eden Golan
  • עדן גולן Eden Golan
לתמונות נוספות...
 
 
לראשונה תחרות האירוויזיון מגייסת לשורותיה את תעשיית ההייטק במציאת פתרונות לאתגרים העומדים בפניה.
 
האתגר הראשון הוא  הנגשת האתר "כאן" לבעלי מוגבלויות. האתגר הוא מציאת פתרונות שיאפשרו לבעלי מוגבלויות להינות ממופע האירוויזיון. 
 
האתגר השני העומד בפני הצוותים הוא : העצמת החוויה  באתר OGAE. האתר הרשמי של חובבי תחרות האירוויזיון.
 
המנצחים בהאקתון האירוויזיון יקבלו הפרסים הבאים:
 
מקום ראשון -  כרטיסים לגמר תחרות האירוויזיון 2019 .
 
מקום שני - כרטיסים לחצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון 2019 .
 
מקום שלישי - כרטיסים לחצי הגמר הראשון של תחרות האירוויזיון 2019. 
 
כדי להבין מהות הדבר אני אסביר ההליכים בתהליך האקתון .
 
ראשית יש להסביר את מונח האקתון.  
 
האקתון הוא תחרות תחרותי שמטרתו לייצר פתרונות  חדשניים  לבעיה  נתונה תחת לחץ זמו. בהאקתון תחרות קבוצות בדרך כלל  של מתכנתים , מעצבים ואנשי מוצר במשך 24 שעות  על מנת לזכות  בפרס. האקתון טיפוסי עוסק באתגר טכנולוגי או מסחרי., ועל הקבוצות המשתתפות לחשוב על ראיון יצירתי  שעומד בתנאי האתגר, לפתח דמו או מוק-אפ (הדמייה) , ובסופו של דבר להציג אותו בפני צוות שופטים. 
 
מי משתתף בהאקתון ?
 
בהאקתון אפשר למצוא מספר משתתפים : 
 
1. צוותים מתחרים - בדרך כלל מורכבים ממתכנתים , מעצבים, אנשי שיווק ואנשי מוצר. לפעמים הם הכירו רק ביום האקתון ולפעמים הם מגיעים כקבוצה מגויסת. הם בדרך כלל מגיעים כדי לזכות בפרס  או בשביל להיחשף לטכנולוגיות חדשות  ולעיסוקים פוטנציאליים. 
 
2. סטארטאפיסטים - יש האקתונים בהם מזמינים גם סטארטאפיסטים להתחרות  ולהדגים איך המוצר שלהם יכול להתאים לאתגר המוצג בתחרות. עבור סטארטפיסטים זו הזדמנות להיחשף ללקוחות ומשקיעים פוטנציאליים. 
 
3. מנטורים - אנשי מקצוע  מהתחום הטכנולוגי והעסקי אשר מכירים לעומק את האתגר  ותפקידם לשבת עם הצוותים , למקד את תהליך החשיבה ולספק תמיכה מקצועית , כדי שהפתרונות יהיו מדויקים ורלוונטיים לאתגר.
 
4.השופטים- דמויות מפתח , מקבלי  החלטות , שבסופו של דבר קובעים את  מי הצוות או הצוותים שניצחו בהאקתון.
 
שלבי האקתון
 
האקתון מורכב מכמה שלבים.
 
1.הצגת האתגר  בו נציגים מהגוף שתכנן את האתגר שסביבו התחרות. האתגר חייב להיות  מנוסח היטב  כדי שהצוותים ידעו לענות על הצרכים של הלקוח ולפתח פתרונות רלוונטיים. 
 
2. העלאת ראיונות - הצוותים דנים באתגר  ובעזרת המנטורים  מעלים ראיונות ובוחרים את הטוב ביותר , אותו הם  יקדמו בהאקתון. מעורבות המנטורים קריטית כדי להכווין את הצוותים לפתרון אידיאלי מבחינה טכנולוגית ועסקית. 
 
3. פיתוח - החלק הארי בהאקתון הוא שלב הפיתוח , והוא בדרך כלל אורך 24 שעות . בזמן הזה הצוותים מאפיינים , מעצבים ומפתחים את הרעיון עליו חשבו , ובמקביל מכינים מצגת בסגנון פיץ , למשקיעים , אותה הם יציגו מול השופטים. ככל שלצוות יש דמו  מפותח יותר , כך עולה הסיכוי לשכנע את השופטים שמדובר בפתרון בר ביצוע.
 
4. גמר - אירוע האקתון מסתיים בגמר גדול , בו הצוותים עושים פיץ מול צוות שופטים , אשר בוחרים את המנצח  או המנצחים, בדרך כלל לגמר מוזמנים אורחים רבים , ויש חשיבות רבה לאיכות הפיצים שמוצגים על הבמה. ככל שהפיצים איכותיים יותר , כך אירוע הגמר מרשים יותר. 
 
תיאור האקתון ומרכיביו לקוח  ומצוטט מאתר חברת BLEE  החברה העורכת האירוע עבור תאגיד השידור "כאן"
 
 
משה מלמן
 
 
לראשונה תחרות האירוויזיון מגייסת לשורותיה את תעשיית ההייטק במציאת פתרונות לאתגרים העומדים בפניה.
 
האתגר הראשון הוא  הנגשת האתר "כאן" לבעלי מוגבלויות. האתגר הוא מציאת פתרונות שיאפשרו לבעלי מוגבלויות להינות ממופע האירוויזיון. 
 
האתגר השני העומד בפני הצוותים הוא : העצמת החוויה  באתר OGAE. האתר הרשמי של חובבי תחרות האירוויזיון.
 
המנצחים בהאקתון האירוויזיון יקבלו הפרסים הבאים:
 
מקום ראשון -  כרטיסים לגמר תחרות האירוויזיון 2019 .
 
מקום שני - כרטיסים לחצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון 2019 .
 
מקום שלישי - כרטיסים לחצי הגמר הראשון של תחרות האירוויזיון 2019. 
 
כדי להבין מהות הדבר אני אסביר ההליכים בתהליך האקתון .
 
ראשית יש להסביר את מונח האקתון.  
 
האקתון הוא תחרות תחרותי שמטרתו לייצר פתרונות  חדשניים  לבעיה  נתונה תחת לחץ זמו. בהאקתון תחרות קבוצות בדרך כלל  של מתכנתים , מעצבים ואנשי מוצר במשך 24 שעות  על מנת לזכות  בפרס. האקתון טיפוסי עוסק באתגר טכנולוגי או מסחרי., ועל הקבוצות המשתתפות לחשוב על ראיון יצירתי  שעומד בתנאי האתגר, לפתח דמו או מוק-אפ (הדמייה) , ובסופו של דבר להציג אותו בפני צוות שופטים. 
 
מי משתתף בהאקתון ?
 
בהאקתון אפשר למצוא מספר משתתפים : 
 
1. צוותים מתחרים - בדרך כלל מורכבים ממתכנתים , מעצבים, אנשי שיווק ואנשי מוצר. לפעמים הם הכירו רק ביום האקתון ולפעמים הם מגיעים כקבוצה מגויסת. הם בדרך כלל מגיעים כדי לזכות בפרס  או בשביל להיחשף לטכנולוגיות חדשות  ולעיסוקים פוטנציאליים. 
 
2. סטארטאפיסטים - יש האקתונים בהם מזמינים גם סטארטאפיסטים להתחרות  ולהדגים איך המוצר שלהם יכול להתאים לאתגר המוצג בתחרות. עבור סטארטפיסטים זו הזדמנות להיחשף ללקוחות ומשקיעים פוטנציאליים. 
 
3. מנטורים - אנשי מקצוע  מהתחום הטכנולוגי והעסקי אשר מכירים לעומק את האתגר  ותפקידם לשבת עם הצוותים , למקד את תהליך החשיבה ולספק תמיכה מקצועית , כדי שהפתרונות יהיו מדויקים ורלוונטיים לאתגר.
 
4.השופטים- דמויות מפתח , מקבלי  החלטות , שבסופו של דבר קובעים את  מי הצוות או הצוותים שניצחו בהאקתון.
 
שלבי האקתון
 
האקתון מורכב מכמה שלבים.
 
1.הצגת האתגר  בו נציגים מהגוף שתכנן את האתגר שסביבו התחרות. האתגר חייב להיות  מנוסח היטב  כדי שהצוותים ידעו לענות על הצרכים של הלקוח ולפתח פתרונות רלוונטיים. 
 
2. העלאת ראיונות - הצוותים דנים באתגר  ובעזרת המנטורים  מעלים ראיונות ובוחרים את הטוב ביותר , אותו הם  יקדמו בהאקתון. מעורבות המנטורים קריטית כדי להכווין את הצוותים לפתרון אידיאלי מבחינה טכנולוגית ועסקית. 
 
3. פיתוח - החלק הארי בהאקתון הוא שלב הפיתוח , והוא בדרך כלל אורך 24 שעות . בזמן הזה הצוותים מאפיינים , מעצבים ומפתחים את הרעיון עליו חשבו , ובמקביל מכינים מצגת בסגנון פיץ , למשקיעים , אותה הם יציגו מול השופטים. ככל שלצוות יש דמו  מפותח יותר , כך עולה הסיכוי לשכנע את השופטים שמדובר בפתרון בר ביצוע.
 
4. גמר - אירוע האקתון מסתיים בגמר גדול , בו הצוותים עושים פיץ מול צוות שופטים , אשר בוחרים את המנצח  או המנצחים, בדרך כלל לגמר מוזמנים אורחים רבים , ויש חשיבות רבה לאיכות הפיצים שמוצגים על הבמה. ככל שהפיצים איכותיים יותר , כך אירוע הגמר מרשים יותר. 
 
תיאור האקתון ומרכיביו לקוח  ומצוטט מאתר חברת BLEE  החברה העורכת האירוע עבור תאגיד השידור "כאן"
 
 
משה מלמן

מבזקים