לקישורים נוספים...
עדן גולן Eden Golan
  • עדן גולן Eden Golan
לתמונות נוספות...
 
 
היום פורסם מאמר ממוקד ומקיף בשיקולים בקביעת תחרות האירוויזיון בארץ בשנת 2019. הכתבה נכתבה על ידי העיתונאי ניר וולף מעיתון ישראל היום במוסף שישי שבת שלו.
 
המאמר נמצא בדפים 36 -43.
 
הגורמים העיקריים אשר יכולים להשפיע על החלטת איגוד השידור האירופי והתאגיד הן: 
 
* לוחות זמנים 
 
* העיר המארחת
 
* התקציב
 
* ההפקה
 
* חילול שבת
 
* התיירים והמסיבות
 
  לוחות הזמנים
 
נציגי איגוד השידור ביקרו כבר בישראל , נפגשו עם נציגי התאגיד כאן. כמן כן  הביאו עימם ספר עב כרס בהם  מפורטים תנאי הסף הבסיסיים והדרישות  לאירוח האירוע. כמו כן ייעצו כיצד
 
להתמודד  עם מצבים לא נעימים כגון התערבות המדינאים  בהפקה. בחודש הקרוב תאגיד "כאן" יקבע מי הם האנשים אשר ישתתפו בהפקת האירוויזיון. האנשים צריכים להיות מאושרים על ידי
 
איגוד השידור האירופי  כמובן. כמו כן אנשי תאגיד כאן צריכים להחליט באיזו עיר תיערך התחרות ואם העיר תעמוד בכל הקריטריונים המחמירים של האיגוד השידור האירופי בסופו של דבר תוכרז
 
כעיר המארחת את התחרות.
 
 העיר המארחת
 
רשות התאגיד "כאן" תצטרך בזמן הקרוב לקבוע באיזו עיר תארח את התחרות בשנה הבאה.  מטבע הדברים התאגיד מעוניין שהאירוח ייערך בירושלים אבל נציגי איגוד השידור האירופי ישקלו
 
באם קיימות ערים נוספות היכולות לארח את התחרות. התנאים העיקריים בקביעת העיר המארחת הם אולם מתאים שיתאים  לדרישות איגוד השידור האירופי. האולם חייב להיות מקורה. כמות
 
מספקת של בתי מלון היכולים לארח את המשלחות העיתונאים והאוהדים המתכוננים להגיע לישראל. תחבורה ציבורית וקירבת העיר לשדה תעופה בינלאומי.
 
 האולם חייב להיות ריק כחודש לפני התחרות  כדי שאפשר יהיה לבנות במה  , להרכיב מערכת מסיבית של רמקולים ועמדות צילום. בסמוך לאולם חייב להקים מתחם ייעודי ל-1,500 אנשי
 
תקשורת עם גישה לאינטרנט , טלפוניה  , קווי שידור  , אזור ראיונות , אולם למסיבות עיתונאים  ועוד.
 
 התקציב 
 
תקציב הפקת האירוויזיון יכול לנוע בין 60 ל-220 מיליון שקל. זה תלוי בהשקעה שהמדינה המארחת תשקיע בתחרות האירוויזיון. תחרות האירוויזיון מורכבת השנה משני חצאי גמר וגמר.  מרבית
 
התקציב אמור להגיע מקופת גוף השידור המארח. דהיינו  מתאגיד "כאן "  הגוף המשדר דהיינו כאן רשאי ליצור שיתופי פעולה  חוזיים בפיקוח איגוד השידור האירופי ולגרוף רווחים נוספים.  במקביל
 
סוגר איגוד השידור האירופי הסכמים משלו עם נותני החסות לתחרות. 
 
היום זה הפקה של "כאן " ולכן הוא צריך לשים את רוב הסכום. אין סיבה שגורם ממשלתי ישתתף בהפקה  איגוד השידור האירופי לא להוט שגורם ממשלתי ישתתף בהפקה בלשון המעטה. שוב זה
 
תלוי בהחלטת התאגיד המארח את התחרות.
 
ההפקה  
 
להפקה יידרשו אלפי עובדים וחסויות במיליונים.
 
השנה בליסבון השתתפו 1162 אנשים - מנהלים , במאים , מנהלי במה , מפיקים עובדים טכניים ואחרים.  כ- % 70 מעובדי ההפקה הם מקומיים והשאר הגיעו מטעם איגוד השידור האירופי.  איגוד
 
השידור האירופי יכול להביא אנשים משלו באם ייראה שאין לרשות המארחת אנשים מקצוענים העונים לקריטריונים שלהם. יון אולה סאונד מסר כי האירוע בישראל יהיה מאתגר כי זה הפעם
 
הראשונה ש"כאן" מארגנת את התחרות וכמו כן  יש לו זיכרונות טובים משנת 1999 כשהיה יו"ר המשלחת הנורבגית כשהתחרות נערכה אז בירושלים. מבחינה היכולות  הטלוויזיונית  הישראלים
 
נמצאים בחזית המובילה. לתאגיד כאן קיימות 2 אופציות . האופציה הראשונה היא לעשות הכל לבד והאופציה השנייה היא להביא את המפיק בפועל והבמאי מחו"ל ולצרף להם איש תוכן ישראלי.
 
כל משלחת בהתאם תקציבה רשאית להביא תפאורה ואביזרים משלה , במסגרת התקנות , ובלבד שאפשר יהיה להכניסם ולהוציאם מהבמה במהירות. על פי הכללים מוקצות בין 45 שניות לדקה
 
אחת כדי לבצע את חילופי התפאורה בין השירים. לא כל הציוד הטכני מצוי בארץ  כמו מצלמת ספיידר  שמצלמת מגבוה  ונאה באוויר על גבי כבלים.  איגוד השידור האירופי מביא את כל הציוד
 
הטכני החסר  להרמת השידור המורכב.
 
 חילול שבת 
 
 קיימת בעייה של חילול שבת. בערב לפני שידור הגמר , יום שישי בשעה 22:00 חייבת להיערך חזרה גנרלית מלאה שכוללת את כל ההופעות , התלבושות  התאורה הכניסה והיציאות. במהלך
 
החזרה הזאת מתבצעת ההצבעה של צוותי השופטים בכל מדינה המהווה 50% מכלל הקולות.
 
בשבת בצהריים נערכת חזרה מלאה נוספת המשמשת לבדיקת הלויין ולתיאום הקפיצות בין המדינות בשלב הקראת התוצאות.  צריך להריץ 40 מדינות על שלושה - ארבעה פירים. זה בלאגן די
 
גדול לכן החזרה הזאת חשובה כדי לבדוק שהכל פועל כשורה. 
 
באם לא יגיעו להסדר עם הדתיים בנושא הנ"ל ירושלים תהיה בעייה גדולה באירוח התחרות . לתחרות  יש כללים  ברורים שיש להיענות להם.
 
 התיירים והמסיבות :  
 
בכל עיר המארחת את תחרות אירוויזיון  יש להקים את ה- Eurocafe שהכניסה אליו כרוכה ברכישת צמיד  ייעודי דרך מועדוני המעריצים. כמו כן יש את ה- EUROCLUB  שמתיר כניסה לבעלי
 
הרשאה רשמית- חברי המשלחת , עובדי הפקה ועיתונאים.
 
כמו כן את מרכז התיירות  הראשי הוא כפר האירוויזיון  ה-EUROVILLAGE שאמור להכיל  כ-10,000 תיירים  ותושבים מקומיים שמעוניינים בצפייה משותפת  בשידורים. המקום מוקם בדרך כלל
 
בכיכר מרכזית בעיר המארחת  שבו מוקרן האירוויזיון על מסך ענק , כשמסביב מוצבים דוכני אלכוהול , מזון ומזכרות , במהלך השבוע נערכות במקום  מסיבות ופעיליות  כולל הופעות של אומני
 
עבר. כפר האריוויזיון מחייב תחבורה ציבורית יעילה ביום ובלילה , בעיקר בסוף שבוע  וכמות מספקת של תאי שירותים. 
 
בדרך כלל מוצעות  לרכישה כרטיסים  לתשע הופעות חיות. שש חזרות מלאות , שני חצאי גמר וגמר אחד. המחירים ינועו בין 80 שח  ל- 1600 ש"ח למופע. הכל תלוי בסוג ההופעה אם זה חצי גמר
 
או גמר, הופעה חיה או חזרה. לאוהדי האירוויזיון מוצעת עסקת חבילה בת 6 הופעות. החלוקה לאוהדים תלויה בכמות הכרטיסים אשר מועדון האוהדים המקומי מקבל ובקריטריונים מקומיים של  כל
 
מועדון לקבלת כרטיסים כמו  הוותק של האוהד בארגון וכו'.
 
לסיום מאחל בהצלחה לתאגיד "כאן" בהכנות לאירוח תחרות האירוויזיון בארץ.!!! 
 
 
 
 
משה מלמן
 
 
היום פורסם מאמר ממוקד ומקיף בשיקולים בקביעת תחרות האירוויזיון בארץ בשנת 2019. הכתבה נכתבה על ידי העיתונאי ניר וולף מעיתון ישראל היום במוסף שישי שבת שלו.
 
המאמר נמצא בדפים 36 -43.
 
הגורמים העיקריים אשר יכולים להשפיע על החלטת איגוד השידור האירופי והתאגיד הן: 
 
* לוחות זמנים 
 
* העיר המארחת
 
* התקציב
 
* ההפקה
 
* חילול שבת
 
* התיירים והמסיבות
 
  לוחות הזמנים
 
נציגי איגוד השידור ביקרו כבר בישראל , נפגשו עם נציגי התאגיד כאן. כמן כן  הביאו עימם ספר עב כרס בהם  מפורטים תנאי הסף הבסיסיים והדרישות  לאירוח האירוע. כמו כן ייעצו כיצד
 
להתמודד  עם מצבים לא נעימים כגון התערבות המדינאים  בהפקה. בחודש הקרוב תאגיד "כאן" יקבע מי הם האנשים אשר ישתתפו בהפקת האירוויזיון. האנשים צריכים להיות מאושרים על ידי
 
איגוד השידור האירופי  כמובן. כמו כן אנשי תאגיד כאן צריכים להחליט באיזו עיר תיערך התחרות ואם העיר תעמוד בכל הקריטריונים המחמירים של האיגוד השידור האירופי בסופו של דבר תוכרז
 
כעיר המארחת את התחרות.
 
 העיר המארחת
 
רשות התאגיד "כאן" תצטרך בזמן הקרוב לקבוע באיזו עיר תארח את התחרות בשנה הבאה.  מטבע הדברים התאגיד מעוניין שהאירוח ייערך בירושלים אבל נציגי איגוד השידור האירופי ישקלו
 
באם קיימות ערים נוספות היכולות לארח את התחרות. התנאים העיקריים בקביעת העיר המארחת הם אולם מתאים שיתאים  לדרישות איגוד השידור האירופי. האולם חייב להיות מקורה. כמות
 
מספקת של בתי מלון היכולים לארח את המשלחות העיתונאים והאוהדים המתכוננים להגיע לישראל. תחבורה ציבורית וקירבת העיר לשדה תעופה בינלאומי.
 
 האולם חייב להיות ריק כחודש לפני התחרות  כדי שאפשר יהיה לבנות במה  , להרכיב מערכת מסיבית של רמקולים ועמדות צילום. בסמוך לאולם חייב להקים מתחם ייעודי ל-1,500 אנשי
 
תקשורת עם גישה לאינטרנט , טלפוניה  , קווי שידור  , אזור ראיונות , אולם למסיבות עיתונאים  ועוד.
 
 התקציב 
 
תקציב הפקת האירוויזיון יכול לנוע בין 60 ל-220 מיליון שקל. זה תלוי בהשקעה שהמדינה המארחת תשקיע בתחרות האירוויזיון. תחרות האירוויזיון מורכבת השנה משני חצאי גמר וגמר.  מרבית
 
התקציב אמור להגיע מקופת גוף השידור המארח. דהיינו  מתאגיד "כאן "  הגוף המשדר דהיינו כאן רשאי ליצור שיתופי פעולה  חוזיים בפיקוח איגוד השידור האירופי ולגרוף רווחים נוספים.  במקביל
 
סוגר איגוד השידור האירופי הסכמים משלו עם נותני החסות לתחרות. 
 
היום זה הפקה של "כאן " ולכן הוא צריך לשים את רוב הסכום. אין סיבה שגורם ממשלתי ישתתף בהפקה  איגוד השידור האירופי לא להוט שגורם ממשלתי ישתתף בהפקה בלשון המעטה. שוב זה
 
תלוי בהחלטת התאגיד המארח את התחרות.
 
ההפקה  
 
להפקה יידרשו אלפי עובדים וחסויות במיליונים.
 
השנה בליסבון השתתפו 1162 אנשים - מנהלים , במאים , מנהלי במה , מפיקים עובדים טכניים ואחרים.  כ- % 70 מעובדי ההפקה הם מקומיים והשאר הגיעו מטעם איגוד השידור האירופי.  איגוד
 
השידור האירופי יכול להביא אנשים משלו באם ייראה שאין לרשות המארחת אנשים מקצוענים העונים לקריטריונים שלהם. יון אולה סאונד מסר כי האירוע בישראל יהיה מאתגר כי זה הפעם
 
הראשונה ש"כאן" מארגנת את התחרות וכמו כן  יש לו זיכרונות טובים משנת 1999 כשהיה יו"ר המשלחת הנורבגית כשהתחרות נערכה אז בירושלים. מבחינה היכולות  הטלוויזיונית  הישראלים
 
נמצאים בחזית המובילה. לתאגיד כאן קיימות 2 אופציות . האופציה הראשונה היא לעשות הכל לבד והאופציה השנייה היא להביא את המפיק בפועל והבמאי מחו"ל ולצרף להם איש תוכן ישראלי.
 
כל משלחת בהתאם תקציבה רשאית להביא תפאורה ואביזרים משלה , במסגרת התקנות , ובלבד שאפשר יהיה להכניסם ולהוציאם מהבמה במהירות. על פי הכללים מוקצות בין 45 שניות לדקה
 
אחת כדי לבצע את חילופי התפאורה בין השירים. לא כל הציוד הטכני מצוי בארץ  כמו מצלמת ספיידר  שמצלמת מגבוה  ונאה באוויר על גבי כבלים.  איגוד השידור האירופי מביא את כל הציוד
 
הטכני החסר  להרמת השידור המורכב.
 
 חילול שבת 
 
 קיימת בעייה של חילול שבת. בערב לפני שידור הגמר , יום שישי בשעה 22:00 חייבת להיערך חזרה גנרלית מלאה שכוללת את כל ההופעות , התלבושות  התאורה הכניסה והיציאות. במהלך
 
החזרה הזאת מתבצעת ההצבעה של צוותי השופטים בכל מדינה המהווה 50% מכלל הקולות.
 
בשבת בצהריים נערכת חזרה מלאה נוספת המשמשת לבדיקת הלויין ולתיאום הקפיצות בין המדינות בשלב הקראת התוצאות.  צריך להריץ 40 מדינות על שלושה - ארבעה פירים. זה בלאגן די
 
גדול לכן החזרה הזאת חשובה כדי לבדוק שהכל פועל כשורה. 
 
באם לא יגיעו להסדר עם הדתיים בנושא הנ"ל ירושלים תהיה בעייה גדולה באירוח התחרות . לתחרות  יש כללים  ברורים שיש להיענות להם.
 
 התיירים והמסיבות :  
 
בכל עיר המארחת את תחרות אירוויזיון  יש להקים את ה- Eurocafe שהכניסה אליו כרוכה ברכישת צמיד  ייעודי דרך מועדוני המעריצים. כמו כן יש את ה- EUROCLUB  שמתיר כניסה לבעלי
 
הרשאה רשמית- חברי המשלחת , עובדי הפקה ועיתונאים.
 
כמו כן את מרכז התיירות  הראשי הוא כפר האירוויזיון  ה-EUROVILLAGE שאמור להכיל  כ-10,000 תיירים  ותושבים מקומיים שמעוניינים בצפייה משותפת  בשידורים. המקום מוקם בדרך כלל
 
בכיכר מרכזית בעיר המארחת  שבו מוקרן האירוויזיון על מסך ענק , כשמסביב מוצבים דוכני אלכוהול , מזון ומזכרות , במהלך השבוע נערכות במקום  מסיבות ופעיליות  כולל הופעות של אומני
 
עבר. כפר האריוויזיון מחייב תחבורה ציבורית יעילה ביום ובלילה , בעיקר בסוף שבוע  וכמות מספקת של תאי שירותים. 
 
בדרך כלל מוצעות  לרכישה כרטיסים  לתשע הופעות חיות. שש חזרות מלאות , שני חצאי גמר וגמר אחד. המחירים ינועו בין 80 שח  ל- 1600 ש"ח למופע. הכל תלוי בסוג ההופעה אם זה חצי גמר
 
או גמר, הופעה חיה או חזרה. לאוהדי האירוויזיון מוצעת עסקת חבילה בת 6 הופעות. החלוקה לאוהדים תלויה בכמות הכרטיסים אשר מועדון האוהדים המקומי מקבל ובקריטריונים מקומיים של  כל
 
מועדון לקבלת כרטיסים כמו  הוותק של האוהד בארגון וכו'.
 
לסיום מאחל בהצלחה לתאגיד "כאן" בהכנות לאירוח תחרות האירוויזיון בארץ.!!! 
 
 
 
 
משה מלמן

מבזקים